رویدادی که نقطه شروع دیالوگ متخصصان منابع انسانی شد

اولین قسمت برنامه استودیو برند کارفرمایی، با حضور سعید سامان؛ مشاور برند، منتشر شد. او ضمن بررسی راهکارهای تقویت برند کارفرمایی در دوران بحران منابع انسانی و شرایط اقتصادی -اجتماعی کشور، از نقش و اهمیت رویدادها در ارتقای برند کارفرمایی شرکت‌ها صحبت کرده است.

 سعید سامان همچنین در بخشی از این برنامه، جایگاه و اختیار عمل مدیران منابع انسانی در سازمان‌ها و فاصله دنیا و ایران در زمینه برند کارفرمایی را بررسی کرده و نگاهی داشته بر آثار مثبت اولین رویداد برند کارفرمایی بر اکوسیستم منابع انسانی و برند کارفرمایی. این رویداد سال گذشته توسط کارخانه نوآوری رسانه راه‌کار برگزار شده است.

به گفته او، رویدادها از معدود فرایندهای ارتباطی هستند که تمام حواس پنج‌گانه مخاطب و ادراک مخاطب را در اختیار دارند. از همین حیث رویداد و نحوه استفاده از آن می‌تواند نشانگر بلوغ یک شرکت در زمینه برند کارفرمایی نیز باشد.

سامان، رویدادها را بازتاب فرهنگ سازمانی شرکت‌ها می‌داند و می‌گوید: «اگر در شرکتی قصه‌ای در جریان نباشد، رویداد آن شرکت هم از سیر داستانی ویژه‌ای پیروی نمی‌کند. سازمانی که خلاق نباشد هم به همین شکل، رویدادی که برگزار می‌کند، بدون ابتکار است. یا در جوانب مثبت زمانی که در سازمانی صمیمت هست، این حس خوب کاملاً در رویداد آنها به مخاطب منتقل می‌شود.»

 همچنین سامان پیشنهاد می‌کند که شرکت‌ها استراتژی‌های خود را به نحوی بچینند که شبیه به کشورهای مقصد مهاجرت نیروهای متخصص شوند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *