تغییر اتفاق افتاده است

نیروی کار آمریکا روزبه‌روز بیشتر به اتحادیه‌ها می‌پیوندند و در حال تشکیل اتحادیه‌های جدیدتر هستند. این موضوعی است که به‌خصوص مدیران شرکت‌های بزرگ را نگران کرده است. اندی جاسی، مدیرعامل آمازون و هاوارد شولتز، مدیرعامل موقت استارباکس از پرسر‌و‌صداترین افرادی بودند که با این روند مخالفت کردند.

آنها در به صدا درآوردن زنگ خطر این جنبش نقشی اساسی داشته‌اند و معتقدند وجود اتحادیه‌ها عملکرد شرکت را کند کرده و تجربه مشتری را تغییر می‌دهد. در همین حال مقامات فدرال کارگری، اپل را به اقدامات ضد اتحادیه‌ها متهم کرده‌اند و کارگران در چیپوتله از آنچه به‌عنوان اقدامات ضد اتحادیه شناخته می‌شود، شکایت کرده‌اند.


با تغییرات هماهنگ شوید


موج اتحادیه‌سازی آمریکا نشانه‌‌ای از کمرنگ‌شدن بروز نمی‌دهد و به نظر می‌رسد بهتر است مدیران عامل سبک رهبری خود را برای هماهنگی با آن تنظیم کنند؛ به‌خصوص که جدال برای به خدمت گرفتن نیروهای مستعد همچنان ادامه دارد. کارفرمای مدل جدید باید به مکالمات و خواسته‌های کارگران خود گوش دهد و به‌اصطلاح با آنها دمخور شود. در غیر این صورت متوجه می‌شود که به کارمندان بی‌اعتماد و ناراضی خیره شده است.

بهترین رهبران سازگارترین آنها هستند. در بازار کار فشرده امروز، شرکت‌ها باید سخت‌تر تلاش کنند تا افرادی را که می‌خواهند و به آنها نیاز دارند، حفظ کنند.

کیت برونفنبرنر، مدرس ارشد و مدیر تحقیقات آموزش کار در دانشکده روابط صنعتی و کار کورنل می‌گوید که مؤثرترین رهبران، قراردادهای جدید و در حال تحول کارمند – کارفرمای آمریکا را به رسمیت خواهند شناخت. برونفنبرنر به اینسایدر می‌گوید: «شخصی‌کردن این فرایند اشتباه بزرگی بوده که کارفرمایان مرتکب شده‌اند. اتحادیه‌سازی معیاری برای شکست کارفرما نیست. این یعنی کارگران چیزهایی می‌خواهند که کارفرمایان نمی‌توانند به آنها بدهند و فقط اتحادیه توانایی برآورده‌کردن آنها را دارد.»


نیروی کار شادتر و توانمندتر


بر اساس نظرسنجی گالوپ، لفاظی‌های ضد اتحادیه همیشه در ایالات متحده، کشوری با آرمان‌های فردگرا، جایگاه خود را داشته، اما حمایت از اتحادیه‌ها به بالاترین حد خود در ۵۷ سال گذشته رسیده و بیش از ۷۰ درصد آمریکایی‌های مورد بررسی گفته‌اند که موافق آن هستند. ممکن است حمایت‌ها افزایش یابد، اما آمار فدرال نشان می‌دهد عضویت در اتحادیه در میان کارگران ایالات متحده در سال ۲۰۲۱ به ۱۰.۳ درصد رسیده است که تقریباً هنوز نصف آن چیزی است که در اوایل دهه ۱۹۸۰ بود.

مدیران عامل که کارگران از زمان شروع همه‌گیری به طور فزاینده‌ای آنها را مسئول اتفاقات ناخوشایند می‌دانستند، در حال نادیده‌گرفتن احساسات فزاینده درباره پیوستن به اتحادیه‌ها هستند. کارمندان در رسانه‌های اجتماعی درباره تجربیات بد در محل کار صحبت می‌کنند و مشاغلی را که نیازهای آنها را برآورده نمی‌کند، ترک می‌کنند. استعفای بزرگ به قدرتمندی سابق نیست، اما از بین نرفته است.


نمی‌توانید بی‌توجه بمانید


آدام لاشینسکی، سردبیر سابق مجله فورچون در مقاله‌ای در مورد سازمان‌دهی کارگری نوشت: «مدت‌هاست مدیران عامل اتحادیه‌ها را موضوعی نفرت‌انگیز می‌دانند که نیازی به پرداختن به آن نیست. اما ممکن است این روند به‌زودی تغییر کند و آنها به فکر‌کردن در مورد اتحادیه‌ها وادار شوند.»

او نوشته است: «در بازارهای کار فشرده‌تر امروز، شرکت‌ها باید سخت‌تر تلاش کنند تا افرادی را که می‌خواهند و نیاز دارند، حفظ کنند. این ممکن است به معنای یافتن شرکا در جایی باشد که کمتر انتظارش را دارند. ایجاد نگرش نشنیدن و ندیدن اتحادیه و بی‌توجهی به آن، چیزی نیست که بتوانند از عهده‌اش برآیند.»

دستمزد بیشتر باعث افزایش ماندگاری کارگران می‌شود و اتحادیه‌ها نیز خواهان افزایش دستمزدها هستند. اداره آمار کار آمریکا گزارش داده کارگرانی که به اتحادیه‌ای تعلق ندارند، فقط ۸۳ درصد از درآمد کارگران اتحادیه‌ای را دریافت می‌کنند.
ژانل جونز، اقتصاددان ارشد وزارت کار، در وب‌سایت این وزارتخانه نوشت: «وقتی کارگران بیشتری اتحادیه دارند، دستمزد کارگران اتحادیه و غیر‌اتحادیه افزایش می‌یابد. عکس آن نیز صادق است؛ وقتی تراکم اتحادیه کاهش می‌یابد، دستمزد کارگران نیز کم خواهد شد.»

داده‌هایی که دولت بریتانیا در ماه می منتشر کرد، نشان می‌دهد که احتمال ماندن کارگران اتحادیه‌ای در یک شرکت نسبت به کارگران غیر‌اتحادیه، ۱۰ سال یا بیشتر است.

به گفته پژوهشکده چپ‌گرای مؤسسه بروکینگز، پذیرفتن اتحادیه‌ها به طور بالقوه می‌تواند به مدیران عامل در مبارزه با کمبود و حفظ نیروی کار کمک کند. در یک بازار کار که هنوز هم فشرده است و کارگران ممکن است در مورد ترک کار تردید داشته باشند، شرکت‌ها نمی‌توانند چاره‌ای جز پذیرش خواسته‌های کارکنان داشته باشند.

برونفنبرنر می‌گوید: «آیا اتحادیه برای شرکت هزینه خواهند داشت؟ بله. اما اقدامات دیگری نیز وجود دارد. اگر اتحادیه داشته باشید، گردش مالی کمتری خواهید داشت، کارگران بازدهی بیشتری خواهند داشت و کمتر احتمال دارد که بهترین کارگران‌تان شما را ترک کنند.»

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *