در دورهمی آنلاین منابع انسانی و برند کارفرمایی؛ دغدغهها و چالشهای متخصصان این حوزه بررسی شد / خطر همشکلسازی در سازمان!
۲۶ سپتامبر روز جهانی فعالان حوزه منابع انسانی و برند کارفرمایی بود و به همین مناسبت، «راهکار» اولین دورهمی آنلاین منابع انسانی و برند کارفرمایی را برای متخصصان منابع انسانی در اکوسیستم سرمایه انسانی برگزار کرد.
راهکار که سال گذشته اولین دوره رویداد برند کارفرمایی را برگزار کرده بود، در این روز بیش از صد مدیر ارشد و متخصص و فعال حوزه منابع انسانی و برند کارفرمایی از صنایع گوناگون و اکوسیستمهای متفاوت را گرد هم آورد. پنجاه مدیر ارشد از شرکتهای دیجیکالا، ابرآروان، اولپرداخت، بانک سامان، هلدینگ تفاس، صرافی رمزارزی بیتپین، توسن، تکنوتجارت، خانومی، پرداخت الکترونیک سامانکیش، دیجیشهر، تخفیفان، آتیه دادهپرداز، توسن تکنو، رمیس، دیجیاکسپرس، کانکت، مبیننت، لمیز، مبناکارت آریا، هلدینگ صباایده، سنباد، داتین، بوتان و غیره نیز حضور داشتند.
در این دورهمی درباره موضوعات گوناگونی که اغلب دغدغه فعالان این حوزه بود، بحث شد؛ مباحثی مانند برند کارفرمایی از اصالت تا پیادهسازی آن، مرور تجارب و موفقیتها و شکستهای کسبوکارها در زمینه برند کارفرمایی و تأثیر این ترند در منابع انسانی مدرن.
در بخش دیگری از دورهمی چالشهای حوزه منابع انسانی در دوران گذار از فضای سنتی به مدرنیته و دیدگاههای موجود درباره واحدهای منابع انسانی بررسی شد. منابع انسانی ذهنیت و شیوه خود را تغییر داده و از فرایندهای اداری فراتر رفته، اما تغییر نگاهها به تخصص منابع انسانی روند کندی دارد. برخی شرکتها هنوز مدیر منابع انسانی ندارند و برای برخیها این واحد غیرجدی است و برای انجام کارهای ساده مانند گزینش کاربرد دارد. همچنین کم نیستند مدیران و رهبرانی که به مدیران منابع انسانی فضای پیشبرد استراتژیهایشان را نمیدهند. از زاویه کارکنان هم واحد منابع انسانی، در بیشتر اوقات واحدی بر ضد آنهاست و فقط به این دلیل وجود دارد تا منافع سازمان را دنبال کند. اینها نمونهای از چالشهایی بود که مهمانان دورهمی به آن اشاره کردند. نحوه تعامل با نسل زد نیز یکی از محورهای اصلی این رویداد بود.
گزارش دورهمی آنلاین منابع انسانی و برند کارفرمایی بهزودی بهصورت عمومی منتشر خواهد شد.
دومین رویداد برند کارفرمایی نیز ۲۰ آذرماه، بهصورت حضوری و با حضور بیش از ششصد متخصص منابع انسانی و برند کارفرمایی برگزار خواهد شد. از طریق کانالهای برند کارفرمایی منتظر جزئیات بیشتر از نحوه حضور در این رویداد باشید.