رویداد تخصصی یک فرصت برای ارتقای فرهنگ منابع انسانی است
شرکتها چگونه میتوانند از رویدادهایی که در اکوسیستم برگزار میشود، برای تقویت برند کارفرمایی خود استفاده کنند؟ شهریار شفیعی مدیر برند یوبیتکس در گفتوگویی با وبسایت برند کارفرمایی، ابعاد گوناگون برند کارفرمایی و نقش رویدادها را برای ارتقای آن بررسی کرده است.
بنابر توضیحات او، در رویدادها بخش بزرگی از منابع انسانی شرکتها و فعالان حوزههای فنی و غیرفنی اکوسیستم حضور دارند. نرخ مهاجرت نیروی انسانی هم صعودی و سرعت گردش منابع انسانی هم بسیار بالاست و این امر جذب و نگهداشت نیروی انسانی را به یک چالش تبدیل کرده است. واضح است که رویدادهای تخصصی یکی از بهترین محلهای مواجه با نیروهای انسانی هستند.
به گفته شفیعی، رویداد یک بستر مناسب برای گفتوگو با نیروی کار و معرفی برند خود به آنهاست.
البته او در ادامه متذکر شد که رویدادها محل ارتقای فرهنگ کل اکوسیستم هستند نه فقط بستری برای ارتقای برند کارفرمایی یک شرکت و آنچه مهم است این است که با ارتقای فرهنگ یک اکوسیستم، فرهنگ منابع انسانی آن اکوسیستم نیز توسعه پیدا میکند.
شفیعی همچنین در پاسخ به سوالی درباره اینکه توقعاتی که نیروی کار فراتر از از بحثهای مالی و استخدامی، از کسبوکارها دارند مثل واکنش به اتفاقات سیاسی،اجتماعی و فرهنگی چه تاثیری بر روابط درون سازمانی خواهد داشت؟ تصریح کرد که در این شرایط به واقع گرایی اعتقاد دارد. او میگوید: «آرامش دادنی که خلاف واقعیت باشد، بیفایده است. واقعیت هرچه که هست باید منعکس شود و افراد قویتر باقی بمانند.»