چرا دورکاری نگرفت؟

تریدینگ هاوس شبکه اجتماعی تخصصی برای فعالان حوزه تریدینگ و سرمایه‌گذاری است که افراد در آن می‌توانند اخبار مهم فارکس و صنعت کریپتو را دنبال کنند، تحلیل‌های دیگران را ببینید و راجع به آنها نظر بدهند. بنا بر گفته‌های مسعود سرپوشانی، مدیرعامل تردینگ هاوس، محتوای و ماهیت کاری تریدینگ هاوس به نحوی است که همه کارمندان آن دورکار هستند و به‌صورت غیرحضوری با یکدیگر و با شرکت همکاری می‌کنند.

در همین رابطه در گفت‌وگویی با سرپوشانی، بررسی کرده‌ایم که شرکت‌ها چگونه می‌توانند شرایط مناسب دورکاری را رقم بزنند؟ آن هم در شرایطی که کارمندان و کارفرماها بدون اینکه دور یک میز بشینند، باید جلسات هم اندیشی داشته باشند و برای خود و تیم‌ها نقشه راه ترسیم کنند.

مسعود سرپوشانی درباره چالش‌های پیشبرد فعالیت شرکت به‌صورت دورکاری می‌گوید: «از نظر من چالش‌های دورکاری بیشتر متوجه شرکت‌هایی است که سیستم کاری حضوری دارند و حالا می‌خواهند به شکلی دیگر و به‌صورت غیرحضوری فعالیت کنند. اما فعالیت تریدینگ هاوس از ابتدا به صورت غیرحضوری راه‌اندازی شده است.

سرپوشانی ادامه داد: «البته که در روزهای ابتدایی چالش‌هایی هم وجود داشت؛ مثل نحوه ایجاد ارتباط میان کارمندان شرکت با یکدیگر. در این شرایط آنچه اهمیت دارد دسترسی مداوم به اینترنت و ابزارهایی است که در اختیار افراد قرار می‌گیرد. در همین زمینه هم تریدینگ هاوس سعی کرد در پلتفرم ارتباطی جداگانه‌ای ارتباط درون‌سازمانی خود را شکل دهد. قرار نیست که حتماً همه افراد کنار هم و ‌دور یک میز بشینند. ما به‌صورت منظم جلسات چندین‌ساعته ویدئویی داریم. اگر ابزار و بستر مناسب برقراری ارتباط باشد الزامی به حضور در فضای فیزیکی وجود ندارد. اسلک و کلودهای شخصی برای برقراری ارتباط و داکیومنت، نمونه‌های از این دست هستند.»

به گفته او، استفاده از پلتفرم جداگانه از پلتفرم‌های ارتباطی معمول مانند تلگرام، واتس‌اپ و… اهمیت پیام‌ها را نشان می‌دهد و باعث می‌شود ارتباطات در فضایی رسمی‌تر شکل بگیرند.

او صراحتاً می‌گوید که آنچه چالش‌های دورکاری درباره فرهنگ پذیرش آن را رقم می‌زند، بیشتر متوجه کارفرماها، مدیران و رهبران است. از نگاه او، احتمالاً آنها یا بر این باورند که عدم حضور کارمند در شرکت یا حتی فعالیت او به‌صورت هیبریدی، مانع کنترل کامل بر مدیریت کسب‌وکار است. یا در نتیجه دورکاری اتلاف وقت رخ می‌دهد.

به اعتقاد سرپوشانی، دورکاری نیازمند تعریف SLA برای اعضای هر تیم است، به این صورت عملکرد آنها ارزیابی می‌شود.


مفهوم برندکارفرمایی در تریدینگ هاوس



او در پایان صحبت‌هایش نیز عنوان کرد که برند کارفرمایی هویت و اعتبار یک کسب‌وکار برای جذب نیروهای انسانی است که تمایل نیروهای انسانی برای ورود به مجموع را برمی‌انگیزد.

مدیرعامل تریدینگ هاوس می‌گوید: «این مجموعه سعی می‌کند برای تقویت برند کارفرمایی خود، فضایی صمیمانه دوستانه و به دور از چارچوب درختی داشته باشد. تریدینگ هاوس دارای ساختاری فلت است و افراد در هر سمتی که هستند می‌توانند نظرشان را اعلام کنند، انتقاد کنند و حتی از وظایف سایر تیم‌ها آگاهی داشته باشند.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *